Translate

Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015

Πρόγραμμα eTwinning: Σκυταλοδρομία παραμυθιών

Η φετινή σχολική χρονιά ήταν πολύ ενδιαφέρουσα στην τάξη μου επειδή κι εγώ αλλά και οι μαθητές μου συμμετείχαμε για πρώτη φορά σε ένα eTwinning πρόγραμμα.Το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε ήταν μια σκυταλοδρομία παραμυθιών και συμμετείχαν άλλα 11 σχολεία από την Ελλάδα  (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά).Το συγκεκριμένο project περιλάμβανε 2 διαφορετικές άλλα παράλληλες δράσεις.Στην πρώτη υπήρχαν δυο ήρωες ο Γραμμούλης και η Φωνούλα που ξεπήδησαν από το βιβλίο της γλώσσας της Ά Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Ταξιάρχης στο Πέραμα και οι οποίοι θα ταξίδευαν,από σχολείο σε σχολείο,με προκαθορισμένη σειρά,ζώντας σε κάθε ένα διαφορετικές περιπέτειες.Στην δεύτερη οι μαθητές κάθε σχολείου θα γίνονταν Συγγραφείς και Εικονογράφοι σε δυο διαφορετικά παραμύθια.Στο ένα θα είχαν ετοιμάσει την αρχή  του παραμυθιού και θα το έστελναν στο επόμενο σχολείο για να το ολοκληρώσει και στο δεύτερο θα ξεκινούσε ένα σχολείο μια ιστορία και το επόμενο θα την ολοκλήρωνε.
Η πρώτη επαφή με το πρόγραμμα επέλεξα να γίνει μέσα από ένα γράμμα που ήρθε στο σχολείο μας και μας ανακοίνωνε την συμμετοχή μας και την συνεργασία που θα είχαμε με τα υπόλοιπα σχολεία,καθώς και ποια ήταν αυτά.Οι μαθητές μου ενθουσιάστηκαν και αμέσως εντοπίσαμε στον χάρτη τα υπόλοιπα σχολεία.






Κατόπιν φτιάξαμε κι έναν δικό μας χάρτη με τα σχολεία και την πορεία που θα ακολουθούσε ο Γραμμούλης και η Φωνούλα!Εμείς ήμασταν προτελευταίοι!

Τι είναι όμως σκυταλοδρομία;Μιλήσαμε για το άθλημα αυτό και έπειτα βγήκαμε στην αυλή και το παίξαμε!
Έπειτα παίξαμε σκυταλοδρομία με μαρκαδόρους αντί για σκυτάλη. Όποιος έφτανε στο καβαλέτο έπρεπε γρήγορα να ζωγραφίσει κάτι και να τρέξει να δώσει στον επόμενο τον μαρκαδόρο.

Στην τάξη συνεχίσαμε για να κατανοήσουμε καλύτερα την σκυταλοδρομία παραμυθιών με την συγγραφή και εικονογράφηση μιας σύντομης ιστορίας.Ξεκίνησε ένα παιδί την ιστορία δημιουργώντας την πρώτη σελίδα.Την βάλαμε σε φάκελο έγραψε το όνομα του και σε ποιόν το στέλνει.Εγώ έκανα τον ταχυδρόμο και παρέδιδα τον φάκελο στο σωστό όνομα.Του διάβαζα το κείμενο κι αυτό συνέχιζε δημιουργώντας την επόμενη σελίδα που κι αυτή με τον ίδιο τρόπο θα πήγαινε σε άλλο παιδί να την συνεχίσει.Το τελευταίο παιδί έδωσε το τέλος.Έτσι δημιουργήθηκε μια σύντομη ιστορία στην οποία συμμετείχαν όλοι οι μαθητές της τάξης!Κάναμε δηλαδή μια δική μας σκυταλοδρομία παραμυθιού από την οποία προέκυψε το παραμύθι με τίτλο "Το κοριτσάκι με το καναρίνι".





 Τις επόμενες ημέρες ασχοληθήκαμε με τα στοιχεία που αποτελούν ένα παραμύθι (Εξώφυλλο,Συγγραφέα,Εικονογράφο,Τίτλο,Εκδοτικό οίκο κ.λ.π) και  αρχίσαμε να τα εντοπίζουμε σε κάθε παραμύθι που διαβάζουμε.Μιλήσαμε και για τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται συνήθως στο κείμενο του παραμυθιού (ήρωας,κακός χαρακτήρας,πρόβλημα,λύση κ.λ.π). Φτιάξαμε κι έναν σχετικό  πίνακα που συμπληρώναμε μετά από κάθε ανάγνωση παραμυθιού.

Συνεχίσαμε διαβάζοντας αρκετά παραμύθια και εντοπίζοντας τα αφηγηματικά χαρακτηριστικά τους αλλά και δημιουργώντας και δικές μας μικρές ιστορίες με διάφορους τρόπους (με κάρτες ιστοριών,με εικόνες παλιών παραμυθιών,με το ζάρι των ιστοριών κ.λ.π).Τα αγαπημένα μας όμως ήταν τα βοτσαλάκια των ιστοριών (story stones) που τα χρησιμοποίησαν περισσότερο και με μεγαλύτερο ενδιαφέρον.




Ετοιμάσαμε και έναν 3D πίνακα με τα αγαπημένα μας παραμύθια!

Είχαμε μάθει πλέον αρκετά στοιχεία για τα παραμύθια τα οποία και κατέγραψα σε έναν πίνακα αναφοράς (ιδέα από το pinterest)

Ήμασταν λοιπόν έτοιμοι να ξεκινήσουμε το πρώτο μας παραμύθι  το οποίο στείλαμε στην Ά τάξη των Εκπαιδευτηρίων Ταξιάρχης και το ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο! 



ο ελέφαντας ο λυκούργος! from Antonia Anagnostaki


Σε λίγες μόνο ημέρες μας ήρθε και το λουλουδόμορφο παραμύθι που ξεκίνησε η ΄Γ τάξη του Δημοτικού σχολείου Εξαμειλίων Κορίνθου και εμείς το το ολοκληρώσαμε!


Το κοτσιτσοτσίφι και το καπέλο με την πεταλούδα. from Antonia Anagnostaki


Και λίγο πριν το Πάσχα έφτασαν στο σχολείο μας ο Γραμμούλης και η Φωνούλα!Τα παιδιά αποφάσισαν να τους κατασκευάσουν και να τους φωτογραφίσουν (με μικρή δική μου βοήθεια) στις δραστηριότητες που συμμετείχαν στο σχολείο μας.Τα λόγια των 2 ηρώων και το κείμενο στις λεζάντες προέρχεται από τους διαλόγους των παιδιών και από τα δρώμενα της τάξης μας!


O Γραμμούλης και η Φωνούλα στο σχολείο μας! from Antonia Anagnostaki


Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για όλους μας!!!


(Είναι μια σύντομη παρουσίαση, των κυριότερων δραστηριοτήτων του προγράμματος, που αφορά το κομμάτι της δικής μας συμμετοχής σε αυτό.Στην τάξη μας έγιναν πολλές περισσότερες δράσεις και εξακολουθούν να γίνονται με βάση τα παραμύθια που προέκυψαν από τις υπόλοιπες συνεργασίες.)

15 σχόλια:

  1. Μπράβο στα παιδιά και στην κυρία Αντωνία και του χρόνου να ξανασυνεργαστούμε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΣΤΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Αριάδνη!Έχεις πάντα με έναν καλό λόγο!!!

      Διαγραφή
  3. Βραβειάκι εισαγώμενο με πολύ αγάπη!
    http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/05/blog-post_74.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ τόσο πολύ!!!!!Ήταν μεγάλη έκπληξη για μένα!!!!Το πρώτο μου βραβείο καιαι έχει ιδιαίτερη σημασία ότι το παίρνω από εσένα Μαρία που παρακολουθώ και θαυμάζω την δουλειά σου!!!!

      Διαγραφή
  4. Hello from Spain: I just discovered your blog and I really like the variety of issues that you that you write about education. At this point I am very interested these reflections so I created a blog dedicated young people and their use of new technologies. I invite you to visit: http://cativodixital.blogspot.com.es/ If you want we kept in touch. I already made me a follower of your blog.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Hi Marta!Thank you very much for your kind words!I checked your blog and i found it very interesting so it's my pleasure to start following you and maybe have a further communication in the future!Greedings from Crete!!!

      Διαγραφή